Diákműhelyek
GDT – Diákműhelyek
2025/26 I. félév
Diákműhely neve |
Diákműhelyvezető |
3D tervezés és nyomtatás Alapozó Diákműhely |
Krupa Gábor |
3D tervezés és nyomtatás Haladó Diákműhely |
Krupa Gábor |
A digitális átállás kihívásai az anyag- és információ-áramlási folyamatok fejlesztésében Diákműhely |
Dr. Bajor Péter, Szander Norina |
A NEVEM A BRANDem Diákműhely |
Gulyás Zsuzsa |
Bevezetés a dróntechnológiába Diákműhely |
Dr. Kozma-Bognár Veronika |
Digitális Fotósuli Diákműhely |
Dr. Berke József |
Inventív problémamegoldás Diákműhely |
Dr. Bajor Péter, Szander Norina |
MÉDÉSZ – Multidiszciplináris értelmező Diákműhely |
Gulyás Zsuzsa |
VILÁGŰR – EMBER – FÖLD |
Gulyás Zsuzsa |
Vezető: Krupa Gábor
A 2025/26. tanév I. szemeszterében is elindul a 3D tervezés és nyomtatás diákműhely. A jelentkezők a foglalkozásokon betekintést nyerhetnek az 3D nyomtatási technológiák működésébe, megismerkednek a SolidWorks paramterikus CAD-modellező szoftver alapjaival, elsajátítítják az a 3D CAD tervezési alapokat.
A műhely gyakorlati alapú, a résztvevők az oktató segítségével készítik el a feladatokat a SolidWorks szoftverben lépésről lépésre, majd közösen megvizsgálják, hogy az adott modellek milyen módon állíthatók elő a különböző 3D nyomtatási eljárások segítségével. A szemeszter során egy alkalommal műhelygyakorlat keretein belül a hallgatók ellátogathatnak a Rapid Factory irodába, ahol megtekinthetik a szálolvasztásos (FDM) és sztereolitográfia (SLA) alapú 3D nyomtatókat működés közben és betekintést nyerhetnek egy additív gyártástechnológiákkal foglalkozó vállalkozás mindennapi életébe.
Az órák online kerülnek megtartásra. A szemesztert online vizsga zárja, mely során egy egyszerű 3D modellezési feladatot kell időre megoldani. A SolidWorks szoftver az egyetem hallgatói részére ingyenesen hozzáférhető. Minden érdeklődőt vár a 3D tervezés és nyomtatás diákműhely!
További információ az alábbi e-mail címen: krupa.gabor@gde.hu
Vezető: Krupa Gábor
A 2025/26. tanév I. szemeszterében is elindul a 3D tervezés és nyomtatás haladó diákműhely. A jelentkezők a foglalkozásokon a korábbi szemeszterben tanultakra építve tovább gyarapítják ismereteiket, elmélyülnek a SolidWorks program használatában, megismerkednek az összeszerelési feladatokkal (Assembly), megtanulnak műhelyrajzokat készíteni, és mozgatható modellek animációit létrehozni. Minden tervezési művelet elemzésre kerül 3D nyomtathatóság szempontjából.
A részvétel feltétele a "3D tervezés és nyomtatás diákműhely - Alapok" foglalkozáson történt részvétel és annak sikeres lezárása (aláírás megléte).
Az órák online kerülnek megtartásra. A szemesztert online vizsga zárja, mely során egy 3D modellezési feladatot kell időre megoldani. A SolidWorks szoftver az egyetem hallgatói részére ingyenesen hozzáférhető.Minden haladó érdeklődőt vár a 3D tervezés és nyomtatás diákműhely!
További információ az alábbi e-mail címen: krupa.gabor@gde.hu
Vezetők: Dr. Bajor Péter és Szander Norina
A diákműhely célja, hogy a résztvevők egyéni projektfeladatokon keresztül megismerkedhessenek a műszaki-gazdasági folyamatok fejlesztéséhez kapcsolódó digitális megoldásokkal, és ezek gyakorlati alkalmazásával.
A diákműhely eszköz-hátterét a folyamatban lévő egyetemi laboratórium-fejlesztési beszerzések biztosítják (az eszközök folyamatosan érkeznek majd).
Az egyéni projektfeladatok megoldása - a feladatokhoz kapcsolódó fejlesztési tevékenység - során a rendelkezésre álló eszközök oktatási alkalmazásán túl keressük a vállalati környezetben alkalmazhatóság és a tematikus tréning fejlesztés lehetőségeit is.
A cél, hogy a résztvevők az egyéni feladatmegoldások eredményeként olyan dolgozatot készítsenek, amellyel sikerrel szerepelhetnek az intézményi TDK versenyen.
A diákműhely elsősorban a nappali tagozaton tanulók számára kerül meghirdetésre. A félév az egyéni feladatok bemutatásával (tanulmány és prezentáció) zárul.
További információ az alábbi e-mail címeken: bajor.peter@gde.hu és szander.norina@gde.hu
Önazonosság-kódfejtő műhely
Vezető: Gulyás Zsuzsa
„Felteszek mindent az ezüsttálcámra, és azt veszel le róla, amit szeretnél.”
Ez a kurzus nem kommunikációs trükkökről szól, hanem arról, hogyan építsd fel a jelenlétedet úgy, hogy közben önazonos maradj. Mert az érzelmi intelligencia fejlődése nemcsak benned történik meg – hanem hatással van a környezetedre is.
A „BRAND” itt nem csomagolás – hanem belső tartás és tartalom, önismeret és tudatos láthatóság.
Megtanulsz olvasni a szavak, gesztusok és történetek mögött. Rátalálsz arra, hogyan válik a hitelesség HATÁSSÁ.
Nem szerepet tanulsz – hanem saját nyelvet alkotsz, amelyen végre önmagadat fejezheted ki.
Ez a műhely az önismeret és a hatásgyakorlás találkozási pontja, ahol a belső erőd végre láthatóvá válik.
További információ az alábbi e-mail címen: gulyas.zsuzsanna@gde.hu
Vezető: Dr. Kozma-Bognár Veronika
Napjainkban a dróntechnológiai alkalmazások szinte már az élet minden területén megjelennek. Széleskörű gyakorlati alkalmazásaival találkozhatunk több iparágban is, mint az energiaipar, építőipar, mezőgazdaság, logisztika, szállítmányozás, filmipar, katasztrófavédelem, mezőgazdaság, városi tervezés stb. Az alkalmazások bővüléséhez nagymértékben hozzájárult, hogy a dróntechnológia az utóbbi években robbanásszerű fejlődésen ment keresztül és a jövőben még tovább fog növekedni a technológia által kínált lehetőségek kiaknázása. A Bevezetés a dróntechnológiába Diákműhely célja, hogy a hallgatókat megismertesse a dróntechnológia alapjaival, tudást szerezzenek a drónok műszaki felépítéséről, gyakorlati alkalmazásairól és jogszabályi hátteréről.
A diákműhelyen való részvételhez nem szükséges, hogy a hallgatók drónnal rendelkezzenek.
További információ az alábbi e-mail címen: kozma.bognar.veronika@gde.hu
Vezető: Dr. Berke József
A Digitális Fotósuli Diákműhely célja egy olyan vegyes alkotói közösség létrehozása, ahol kezdők és hozzáértők kölcsönösen segíthetik egymást a fejlődésben. A fotózás manapság is nagy népszerűségnek örvend, a folyamatos technológiai fejlesztések remek lehetőséget adnak a pillanat megörökítésére. A foglalkozásokon megismerkedhetünk a diákműhely tagjainak munkáival és olyan területekkel, technikákkal, képfeldolgozási lehetőségekkel, amelyek a kezdők, vagy akár egy szakavatott fotós számára is újdonságot jelenthetnek. Több sikeres tehetség is tagja a műhelynek, akik hazai és nemzetközi szakmai fórumokon értek el kimagasló eredményeket.
Foglalkozásaink elsősorban online előadások, de a tanév kezdetén gyakorlati órák is színesítik a munkát. Nálunk nem fontos, hogy profi fényképezőgéped legyen, a lényeg, hogy legyen fényképezésre alkalmas eszközöd. Kiemelt szerephez jut a kompozíció, a látásmód és az egyes területek speciális megoldásai, lehetőségei.
Fontos, hogy az első alkalommal, 5-10 saját képpel kell készülni, melyeket bemutatva megismerhetjük az alkotót, hogy mit szeret fotózni, mi érdekli, miben szeretne fejlődni.
További információ az alábbi e-mail címen: berke.jozsef@gde.hu
Vezetők: Dr. Bajor Péter és Szander Norina
Az Inventív problémamegoldás Diákműhely célja, hogy a résztvevők megismerkedhessenek a G. Altshuller és munkatársai által fejlesztett TRIZ (Az inventív problémamegoldás elmélete) módszertannal és annak alkalmazásával. A módszer az analóg sémák szisztematikus alkalmazásának segítségével, a technikai rendszerek fejlődésében megfigyelhető általános újító elvek és megoldások rendkívül hatékony mozgósításával segíti az innovációs folyamatot.
A foglalkozásokon áttekintjük a TRIZ építőelemeit (fizikai és technikai ellentmondások, rendszerfejlődési sémák, fejlesztési alapelvek, minta-megoldások stb.), valamint személyre szabott, a résztvevők által választott egyéni projektfeladatokon keresztül ezek alkalmazását. A cél, hogy a résztvevők az egyéni feladatmegoldások eredményeként olyan dolgozatot készítsenek, amellyel sikerrel szerepelhetnek az intézményi TDK versenyen.
A diákműhely távoktatásban tanulók számára nyitott, az online foglalkozások mellett személyes konzultációra is lehetőséget biztosít.
A félév az egyéni feladatok bemutatásával (tanulmány és prezentáció) zárul.
További információ az alábbi e-mail címeken: bajor.peter@gde.hu és szander.norina@gde.hu
Egy új szakmai identitás születése
Vezető: Gulyás Zsuzsa
„Felteszek mindent az ezüsttálcámra, és azt veszel le róla, amit szeretnél.”
A világ összetett, a nyelv sokrétű, a felelősség közös. A MÉDÉSZ nem tolmács, és nem mediátor – hanem egy új típusú gondolkodó és összekötő, aki rendet vág a fogalmak dzsungelében, és hidat épít emberek, generációk, kultúrák és tudományterületek között.
Ebben a műhelyben megtanulod, hogyan kell figyelni, kérdezni, értelmezni, hogy a párbeszédből valódi megértés születhessen. Mindez nem pusztán kommunikáció – hanem egy új szakmai nyelv és szemléletmód alapja.
Ez a műhely azoknak szól, akik már érzik, hogy néha egy félreértett mondat többet rombol, mint egy rossz döntés. És akik készen állnak arra, hogy ne csak értelmezzenek – hanem össze is kapcsolódva hidat képezzenek a közös cél felé.
További információ az alábbi e-mail címen: gulyas.zsuzsanna@gde.hu
Kozmikus jog és planetáris etika – holisztikus diákműhely az űrkorszak határterületein
Vezető: Gulyás Zsuzsa
„Felteszek mindent az ezüsttálcámra, és azt veszel le róla, amit szeretnél.”
Ez a műhely nem asztronautaképzés, hanem dimenzióváltás a gondolkodásban –
intellektuális kaland, ahol a csillagok is tükröt tartanak. Beszélünk űrjogról, társadalmi felelősségről, planetáris jövőképekről – és a benned rejlő univerzumról. Itt megtapasztalhatod, hogy a csillagokba nézni nem álmodozás, hanem tudományos felelősségvállalás.
A kérdés már nem az: „Mi közöm hozzá?” hanem, „Hogyan kapcsolódik hozzám – és mit tehetek én?”
Ez a műhely azoknak szól, akik érzik, hogy a jövő nem csak kint van – hanem a külső és belső univerzumunk közös tereiben formálódik
További információ az alábbi e-mail címen: gulyas.zsuzsanna@gde.hu