Személyes kompetenciák fejlesztése informatikusoknak

 

A képzés célja

A kurzus célja az olyan személyes kompetenciák megismerése és fejlesztése, melyek a hétköznapokban, munkahelyi környezetben hasznosíthatóak. Azon kívül, hogy a munkahelyen elengedhetetlen, hogy szakmailag helytálljunk és tárgyi tudásunk megfelelő legyen, szükség van egyéb készségekre is, melyek segítenek bennünket különböző helyzetekben. A kurzus ezeket a kompetenciákat részletezi és példákon keresztül érzékelteti, hogy milyen konkrét szituációkban lehetnek hasznunkra. Négy fő részből épül fel az anyag: Kommunikáció, Önismeret, Csapatmunka és Munka világa (gyakorlati tudnivalók).

 

Kinek hasznos a képzés?

Azoknak szól a kurzus, akik szeretnének fejlődni a kommunikációs készségeikben, azaz hatékonyabban érvényre juttatni az akaratukat, megfogalmazni a szükségleteiket, ügyesebben kezelni a feszült helyzeteket. Akik jobban szeretnék megérteni saját motivációjukat, problémamegoldó készségüket, magabiztosabbnak lenni kapcsolatépítésben, hatékonyabban beosztani az idejüket. Összességében a cél az, hogy a kurzus végén olyan, gyakorlatban is hasznosítható kompetenciákat sajátítson el a hallgató, amik a szakmai készségeken túl segítik a karrierje során a különböző munkahelyi szituációkban való helytállásban

 

A képzéshez szükséges előzetes ismeretek

Semmilyen előképzettséget nem feltételez a kurzus. Azoknak szól, akik szakmai tudásukat szeretnék kiegészíteni személyes kompetenciáik fejlesztésével, annak érdekében, hogy magabiztosabban tudjanak helytállni különböző munkahelyi társas helyzetekben.

 

Képzés felépítése

A digitális kurzus alapvetően rövid videókra épül, amelyet vállalkozásoknál dolgozó humánerőforrás menedzserek készítettek. A gyakorlati példákat, eseteket, melyekre a megoldási lehetőségeket gondolja végig a hallgató az oktatók vezetésével, szintén videón jelennek meg. A feldolgozott témák megértését prezentációk, rövid szöveges magyarázatok, megállító kérdések támogatják.
Négy fő részből épül fel az anyag: Kommunikáció, Önismeret, Csapatmunka és Munka világa (gyakorlati tudnivalók).


A Kommunikáció részben részletesen kifejtésre kerülnek a viselkedéskultúra alapjai, az etikett, vagyis olyan viselkedési szabályok, amik betartása biztosítja a megfelelő szocializációt munkahelyi környezetben. Ezen felül kitérünk a kommunikáció csatornáira, azaz a verbális és nonverbális csatornákra, különböző kommunikációs stílusokra annak érdekében, hogy könnyebben tudjuk detektálni a kommunikációs partnerünk stílusát és megfelelően tudjuk kiválasztani a miénket.


Az Önismeret részben elmélyülünk a személyiség rejtelmeiben. Ez a szakasz azért fontos, mert saját magunk megértésén keresztül tudunk igazán hatékonyan működni bármilyen társas helyzetben. Éppen ezért mielőtt a csoportműködést vizsgálnánk, első lépésként magunkat kell jól ismernünk és értenünk. Ebben a fejezetben szó lesz a szükségletekről, motivációról, érzelmi intelligenciáról, stresszkezelésről, megküzdésről és változáskezelésről. Ebben a szakaszban hasznos volna, ha a hallgató időről időre feltenné magának a kérdést, vajon ő hogyan működik az éppen tárgyalt területen. Ez az önreflexió segíti a tanulást, fejlődést.


Az ezt követő rész a Csapatmunka. Mivel korábban már foglalkoztunk az egyéni szinttel és a kommunikációval, itt az ideje ezt kontextusba helyezni és megnézni, hogy egy nagy rendszer részeként - mint egy vállalat - és kisebb alrendszer részeként - mint a csoport, amiben dolgozunk -, hogyan funkcionál egy ember, milyen csoportfolyamatokkal szembesülhet. Szó lesz a csapat kialakulásáról, a konfliktuskezelésről, arról, hogy milyen általános munkahelyi szabályokkal találkozhat valaki a karrierje során és kicsit belekóstolunk a coaching szemléletbe, mely segíthet a másokhoz való minőségi kapcsolódásban.


A záró rész pedig a Munka világa nevet kapta. Ebben a részben négy nagy témakört járunk körbe. Olyan hasznos készségeket, kompetenciákat mutatunk be, amik egy munkahely megtalálása során, vagy éppen már egy munkahelyen a dolgozó hasznára válhatnak. Az első alpont az álláskeresés, hiszen mindenki életében eljöhet az az időszak, amikor új munka után kell néznie, ezért érdemes felvérteznünk magunkat ehhez kapcsolódó hasznos információkkal. Szó lesz a prezentációkészítésről, mivel bármikor találkozhatunk az ezekhez tartozó kompetenciákra vonatkozó elvárással. Részletezésre kerülnek még az időgazdálkodási és hatékony problémamegoldási stratégiák is.

 

A képzés témái


Kattints és nézd meg közelebbről, hogy hogyan néz ki egy online kurzus:

 

A képzés mikrotanúsítványa

A képzés hallgatói a jelenleg érvényben lévő jogszabályok alapján hallgatói jogviszonyt hoznak létre a Gábor Dénes Egyetemmel. Amennyiben a kurzust sikeresen teljesítik, azaz a záró esszét legalább 50%-os értékelést kapnak, mikrotanúsítványt állítunk ki 3 kredit teljesítéséről.

 

 

A képzés költsége

279.000 Ft

 

Amennyiben kérdésed lenne, az alábbi e-mail címre küldheted el kérdéseidet: info@gde.hu